Po studiu Dějin umění na Karlově univerzitě navázala studiem Teorie a dějin moderního a současného umění na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze. Současně vystudovala také Institut tvůrčí fotografie v Opavě. Její práce se vyznačuje prolínáním kurátorské a autorské polohy, kdy kurátorskou činnost ve spolupráci s umělci a umělkyněmi často doplňuje volnými autorskými texty či audionahrávkami a performancemi.
Zabývala se například osobností a dílem Františka Kupky. V roce 2015 připravila pro Museum Kampa výstavu František Kupka ze sbírky Lilly Lonngren Anders. V roce 2018 s umělci Danielem Vlčkem, Ewelinou Vlček Chiu, Jakubem Krejčím a hercem Petrem Hanákem představila v Grand Palais v Paříži performance Univers de Kupka, která byla součástí doprovodného programu putující retrospektivy František Kupka: Pionnier de l’abstraction. Po přesunu výstavy do Národní galerie v Praze pak se stejnými umělci připravila navazující performance - Já, Kupka, sestavenou přímo pro prostory Veletržního paláce. Mezi lety 2017-2022 se věnovala zpracovávání pozůstalosti výtvarného umělce a básníka Karla Trinkewitze. Tomu také připravila výstavy Karel Trinkewitz (Museum Kampa, 2018) a Karel Trinkewitz: ztracen ve vesmírném prostoru (Galerie Smečky, 2022). Ve spolupráci s herci a hudebníky pak vytvořila audionahrávku sestavenou z umělcových deníkových záznamů a poezie a řadu živých performance interpretujících tyto materiály. Na přelomu let 2023/2024 připravila pro Museum Kampa výstavu multimediální umělkyně Aleny Foustkové Ženy si musí zakrýt hlavu, protože nejsou obrazem božím. Výstava kriticky reflektovala výklady křesťanského učení, které se staly nástrojem k potlačování žen. Byla doplněna audionahrávkami s autentickými, traumatickými zkušenostmi žen, biblickými texty, texty církevních otců a také performancí reflektující „prvotní hřích”. Dále připravila celou řadu skupinových i samostatných výstav současných českých i zahraničních umělkyň a umělců. V posledních letech například výstavy Lucie Dovičákové, Pavly Nikitiny, Filipa Dvořáka a Martina Kolarova nebo Jiřího Kovandy (Ferdinand Baumann Gallery v Praze, 2022/2023), rozsáhlou skupinovou výstavu No Weather Today (Galerie města Plzně, 2023), nebo výstavu sochařky Terezy Štětinové Podívat se na sebe jako když se oknem díváš na zahradu (Gelerie Zahorian & Van Espen, Bratislava, 2023). Editorsky i svými texty se podílela na přípravě řady výstavních katalogů a knih a vytvořila několik audiorozhovorů pro podcast Asociace Ferdinanda Baumanna. V roce 2022 byla spolu s Martinou Mrázovou kurátorkou sekce Studio Visits v rámci festivalu Open Studios Brno. Ve své kurátorské činnosti akcentovala témata jako ekobytí a planetologie, sebepřijetí, dospívání a tělesnost, ženská traumata či feministické vnímání historické i současné zkušenosti žen. Dlouhodobě se zajímá o možnosti propojování umění, psychoterapie a terapeutické aspekty objevující se v současném českém umění. Je frekventantkou šestiletého psychoterapeutického výcviku, pracujícího s principy ekopsychologie, arteterapie a 54 smysly Dr. Michaela J. Cohena.
Autor: Klára Vavříková